Gecertificeerd Nationaal Mediacoach

Nationaal Mediacoach NOMC

Gecertificeerd Nationaal Mediacoach

Het laatste kwartaal van 2015 stond voor mij in het teken van Mediawijsheid. Ik volgde namelijk via het NOMC de opleiding tot Nationaal Mediacoach. Wekenlang las en keek ik alles wat los en vast zat over mediawijsheid. Maar wat is dat nu eigenlijk precies? De officiële definitie die de Raad voor Cultuur er in 2005 aan heeft gegeven is:

het geheel van kennis, vaardigheden en mentaliteit waarmee burgers zich bewust, kritisch en actief kunnen bewegen in een complexe, veranderlijke en fundamenteel gemedialiseerde wereld

Gedurende tien weken leerde ik alles over reclamewijsheid, robotisering, sexting, grooming, cyberpesten, infomraitevaardigheden en nog heel veel meer. In de aanloop naar het examen moesten we een beleidsplan schrijven (in mijn geval werd het een ondernemingsplan met de titel ‘Ben jij wel helemaal (media)wijs?‘). Het examen zelf was op 2 december en bestond uit een aantal pittige open vragen en het schrijven van een activiteitenplan.

Op vrijdag 18 december kwam het verlossende woord: ik was geslaagd. Na de uitreiking op 13 januari mag ik me voortaan Nationaal Mediacoach noemen en het bijbehorende keurmerk voeren. Daar ben ik natuurlijk maar wat trots op!

Meer weten over het keurmerk? Er is een speciale pagina over. Wil je liever van mij zelf horen wat ik voor je kan betekenen als mediacoach? Neem dan vooral vrijblijvend contact met me op.

 

Geen reactie's

Geef een reactie